Masz pytania dotyczące odszkodowań po powodzi? Chcesz wiedzieć, jak najlepiej udokumentować zniszczenia mienia lub czy przyjęcie pomocy publicznej wpływa na odszkodowanie z ubezpieczenia?
Eksperci Biura Rzecznika Finansowego przygotowali opracowanie dla poszkodowanych, którzy ponieśli straty, takie jak m.in. uszkodzenia budynków czy mienia ruchomego.
Odpowiedzi na pytania związane z odszkodowaniami po powodziach są opublikowane na stronie internetowej Rzecznika Finansowego - kliknij!
Ponadto na profilu Facebook Rzecznika Finansów (kliknij!) został udostępniony specjalny odcinek programu „Wokół finansów”, w ramach którego eksperci Biura Rzecznika Finansowego odpowiadają na najczęstsze pytania dotyczące odszkodowań z tytułu strat poniesionych w wyniku powodzi.
Co zrobić, żeby uzyskać odszkodowanie z tytułu zawartej przez nas umowy ubezpieczenia? Czy przyjęcie pomocy publicznej może wpłynąć na jego wysokość? W jaki sposób najlepiej udokumentować zniszczenia naszego mienia? To tylko niektóre z pytań, na jakie odpowiadają eksperci Biura Rzecznika Finansowego, zajmujący się na co dzień wsparciem klientów zakładów ubezpieczeń: Marek Kurowski – główny specjalista w Departamencie Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego, Aleksander Daszewski – zastępca dyrektora Departamentu Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego.
Zachęcamy również do lektury poradników dla osób poszkodowanych powodzią, dostępnych na stronie www.rf.gov.pl. Znajdziemy tam informacje dotyczące: - odszkodowań po powodziach i podtopieniach, - ubezpieczeń Autocasco podczas powodzi, - ryzyka powodzi w ubezpieczeniach rolnych.
W powyższych materiałach eksperci odpowiedzieli na pytania poszkodowanych o przysługujących im prawach. Pomagają także w rozwiązywaniu pojawiających się na bieżąco problemów w zgłaszaniu powstałych szkód, a także z uzyskaniem odszkodowania.
Warto również skorzystać z porad Powiatowego Rzecznika Konsumentów Barbary Wojtasik, która przyjmuje interesantów w Starostwie Powiatowym w Oławie w pokoju nr 8A, budynek A (parter), tel. 71-301-15-08:
- w poniedziałki: od godz. 9.00 do 15.30;
- we wtorki: od godz. 9.00 do 15.30;
- w czwartki: od godz. 9.00 do 15.30;
- w środy: od godz. 9.00 do 17.00;
- w piątki: od godz. 9.00 do 14.00.
E-mail: barbara.wojtasik@starostwo.olawa.pl