Godziny przyjęć
Powiatowy Rzecznik Konsumentów i Pełnomocnik ds. Pacjenta Barbara Wojtasik przyjmuje interesantów w Starostwie Powiatowym w Oławie w pokoju w pokoju nr 8A, budynek A (parter), tel. 71-301-15-08.
- w poniedziałki: od godz. 9.00 do 15.30;
- we wtorki: od godz. 9.00 do 15.30;
- w czwartki: od godz. 9.00 do 15.30;
- w środy: od godz. 9.00 do 17.00;
- w piątki: od godz. 9.00 do 14.00.
- e-mail: barbara.wojtasik@starostwo.olawa.pl.
Do podstawowych zadań Rzecznika Konsumentów należą następujące sprawy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- wystąpienie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Uwaga
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oławie informuje, że udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która spełnia wymogi określone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego tzn. zawiera co najmniej wskazane:
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą,
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i nr domu) tej osoby,
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.